tisdag

Nu har jag kommit hem efter ännu en dag i skolan. Fick lite sovmorgon imorse, hade utvecklingssamtal klockan tio så jag och mammi satt i en halvtimme och pratade med läraren, och det gick bra faktiskt, riktigt bra tycker jag. 0,0 % frånvaro, lite kompletteringar men ingenting stort. Så dethär ska lösas bra, en stor förbättring från förra årets utvecklingssamtal.

Sitter och kollar på Kyle XY, gamla avsnitt men jag älskar dem, tycker det är så himla häftigt allting som händer. Min teori om alla som skriver manus till olika serier, och den är att allting de kommer på, och allting som händer måste antingen ha hänt på riktigt, hört någon historia om det, eller kanske drömt det. Jag tror inte på att det finns människor med sådan fantasi att man bara hittar på det. Det går inte för mig. Jag själv älskar, eller gjorde det iaf förrut att skriva noveller tex. Det var så häftigt att skriva ner sina drömmar och tankar om allt möjligt, sen hittar man de ett tag senare, jag hittade en novell som jag skrivit i sjuan och den var faktiskt bra, om man får säga så. Jag själv kom knappt ihåg den men den var gripande. Jag skrev bara saker som jag själv varit med om, ofta blev det självbiografier men då att jag använde andra namn så ingen skulle koppla någonting till mig. Självklart gjorde jag om en del, och överdrev en del saker. Om någon frågade var jag fick allt ifrån sa jag bara att det var min fantasi, och trots alla motgångar i livet som jag då skrev ner på papper så blev det bra, jag fick MVG i svenska=)

Nej, nu ska jag sätta mig här ett tag och ta det lugnt. Gossip Girl har ju premiär ikväll men jag har "träning" vid åtta så jag missar det, tänkte spela in det. Så kan jag titta på det när jag kommer hem sen. Puss och Kram så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0