Jag dömer inte någon utifrån vad jag hör

Jag erkänner, jag är ibland inne på Isabella Löwengrips blogg och kikar lite. Jag har mina fördomar mot henne, men samtidigt så känner jag henne inte så jag gör ingen nöjd med att säga för mycket. Mycket av mina fördomar ligger i vad jag hört om henne, och det är helt fel, det är jag fullkomligt medveten om. Detta säger jag till mig själv varje gång någon pratar om en annan människa på ett nedlåtande sätt; Jag dömer inte någon utifrån vad jag hör, utan skaffar mig en egen uppfattning. Jag har precis läst hennes inlägg "Tabu att vara stolt över sig själv". Allting hon skriver är sant. Vi lever idag i ett manssamhälle och vill kvinnor synas och göra något av sig själva så måste vi armbåga oss fram. Man måste våga vara egotrippad, sätta sig själv i förstahand och ta för sig. Får du chansen så gör det, detta leder ingen vart annars.

Isabella:
Det värsta jag vet är när personer säger att man inte ska ha så höga förväntningar av livet eller av sig själv. My ass! Eftersom man vet att allt handlar om psykets inställning till saker är det ju bättre om du går in på lektionen där du ska hålla talet och veta att det här kommer att gå galant. Om det inte gör det? Nehe då slapp du vara nervös innan i alla fall. Och öva mer till nästa gång.

Ge aldrig upp. Va tuff och våga sticka ut. Våga stå för din åsikt och våga ha dina egna mål och drömmar.


Det är inte så svårt, sätt de här målen på er själva, våga visa vad ni kan och är bra på. Stå upp helt enkelt för den man är. Man måste vara stark, man måste stå på sig och man måste våga visa vem man är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0