aoch!

Jag är tillbaka! Anledningen till att jag inte skrev igår var helt enkelt, jag hann inte. Min dag var nämligen hemsk, total hemsk. Idrott tidigt på morgonen, handbollsträning. Redan på uppvärmningen hände någonting med min vänsterhand, det var efter att jag fått en hård och snabb boll rakt på tre fingrar så de sköts bakåt, fast raka. Näe det är svårt at förklara, men jag försökte i allafall, jag vet själv inte riktigt hur det gick till, haha. Hursomhelst, det gjorde förbaskat ont men ibland kan jag vara kinkig så jag tänkte inte så mycket på det. Spolade med kallt vatten och höll fingrarna högt så de inte skulle svullna upp. Tiden gick, min lärare försökte få tag på bandage för att hålla ihop fingrarna men ingen hade, inte i hela sporthallen, det förstår jag inte?

Hursom så åkte jag tillbaka till skolan eftersom vi hade studieval den dagen, det gör bara ondare och ondare i långfingret, de andra är ungefär lika men när jag tittar på det så är långfingret stort som ett hus och knallblått så jag åker till röntgen på akuten då. Sitter där i fyra-fem timmar får träffa några läkare under tiden och det slutar med att jag går därifrån med tejp, stöd, hårt bandagerunt två fingrar som jag ska ha i två-tre veckor. Långfingret fick jag en ganska stor spricka i, inre blödningar och någonting med ledband. De andra var bara stukningar, så nu ska jag gå runt såhär ett tag. Lite störande är det, kan knappt sätta upp en tofs och heller inte knäppa byxorna utan att det ska ta jätte lång tid. Jag vet inte hur lång tid det här inlägget har tagit. Haha, men såhär går det ibland. Jag måste säga att det är inte så jädrans snyggt heller att gå runt med ett enormt stort blått finger, men bandaget är väl inte osynligt det heller. Nee usch. Haha. Hoppas er gårdag var bättre än min?

Ska ut med E och powerwalka snart, först ska jag äta middag snart, närmare bestämt om en fem minuter. Jaja, vi hörs senare ikväll i allafall. Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0