jag klagar och klagar

Min förkylning är nog ingen förkylning längre. Det känns snarare som influensan. Idag blir jag hemma från både skola och jobb. Sitter i soffan inlindad i filtar och bara hostar, nyser och snyter mig. Känns som att jag kommer få en rolig dag va? Det enda jag sitter och tänker på är hur jag ska lösa skola, jobb och fritid i samma liv.

Imorgon måste jag till skolan. Hur dåligt jag än mår och i allfall hämta massvis av uppgifter jag hoppas att jag kan göra. Så jag kan göra klart allting bara och ta studenten med gott samvete. Jag skulle verkligen vilja sova, men det går ju inte. Så jag siktar nog på några värktabletter. några täcken och att lägga mig i soffan och i allfall försöka vila lite.

Kommer ni ihåg den här reklamen med killen som sitter med huvudet ned i en skål och en handduk över. När han tittar upp och säger någonting i stil med; Ni kvinnor klagar på att föda barn, men ni ska bara veta hur det är för en man att vara förkyld. Och så nyser han.

Precis så känner jag mig nu. Allting är tungt och allting rinner. Nej, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0