ilska inombords

Ibland går inte saker och ting som man vill. Jag själv är en person som gärna visar vad jag tycker och tänker om människor men ibland så gör jag som många andra och håller inne allting. Jag måste dock säga att jag är lite löjlig för jag sa senast igår till en känd bloggerska att man inte ska ha kvar allting inuti sig utan att man ska ropa ut vad man tycker och tänker, skriv det på ett brev, skriv det på bloggen, prata med någon om det. Vad som helst. Och här sitter jag och ger andra råd om hur de borde göra för att må bättre, och samtidigt sitter jag här själv med en ilska inom mig som heter duga, men som jag inte får ut. Eller får, får jag väl alltid men jag vill inte ta konsekvenserna av det.

Min ilska handlar om en vän till mig, en ganska nära vän. Som alltid och då menar jag ALLTID tävlar med mig, personen i fråga ska alltid vara bättre än mig, trycker jag tre gånger på en knapp så trycker denne fyra, om jag pratar om tex. mina knäskador så har denne det alltid mycket värre. Gör jag en sak gör denne det också. Och då menar jag allt, allt från hårfärg, piercingar till smink, shopping, uppsatser, you name it. Säger jag att jag ska göra något är denne snabb som fan och gör det innan jag ens hinner blinka. Allting jag gör gör denne!

Det här är något som pågått i flera år och det håller på att göra mig tokig, det kanske inte låter så farligt men det är jobbigare än vad man tror. Jag lovar. Det här är något som faktiskt, hur dramatiskt det än låter så bryter detta ned mig mer och mer för varje dag. Eftersom vi är hyfsat nära varandra och jag vet hur personen fungerar så vet jag också att det är inte någon idé, för det är ingenting som kommer sluta.

Någon som har något tips eller vad som? Jag vet bara att en dag kommer bubblan spricka, och då kommer jag flippa så totalt så jag vet inte vad.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0