Denjävlaidioten

Ingen kan väl ha undgått bloggerskan Madde www.jagefrisk.blogg.se



Bara på denna bild kan man se att hon sprudlar av glädje hela hon, Madde gick bort 15 september 2008 i cancer. Bara 20 år gammal
Jag följde Maddes blogg ett bra tag och det är något man fastnar för, hur stark hon är, hur mycket hon kämpar och hur lycklig hon varit sista tiden trots sin sjukdom.
Maddes mamma Anne och hennes pojkvän David sköter sina egna bloggar och samma sak där. Jag läste Annes blogg första gången idag, jag var på topphumör och nu har jag suttit och gråtit ett tag just för att det är så otroligt rörande.

Madde höll på med en insamling på www.barncancerfonden.se . En insamling som går under namnet "Den jävla idioten" som Madde själv kallade sin sjukdom. Insamlingen har fått in över 50. 000 kronor, helt fantastiskt. Fortsätt att skicka in bidrag, gör en god gärning och hjälp till att hitta botemedlet!

Jag kände aldrig Madde personligen men bara av det jag läst från Davids blogg och Annes blogg och även hennes egna tyder på att hon var en underbar människa. Ord och texter kan verkligen beröra en utomstående på ett helt otroligt sätt.

Rest in peace Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0