debattdebattdebattdebattdebatt

Det här med att Blondinbella är en dålig förebild för att hon konsumerar så otroligt mycket alkohol som hon gör, måste ju vara största skämtet i dagens samhälle. För det första, Blondinbella ÄR en förebild för unga tjejer, det är hon definitivt, hon är ung, hon är sjutton år, hon dricker alkohol, ja visst. Vilken tonåring gör inte det i dagens samhälle? Precis som hon säger i Debatt med Janne Josefsson, så måste jag hålla med henne. Hon är en mycket bättre förebild än så många andra!

Sen får vi tänka på att de flesta unga tjejers förebilder, är trots allt stora kändisar, skådespelare, artister osv. Hur många kändisar finns det idag som inte dricker, röker, knarkar you name it!
Jag kan säga att jag själv skulle aldrig kunna ha en stor och känd blogg om det skulle gå på detta sättet ut i media.Jag är en värdelös förebild. Jag dricker, jag röker, jag har tatueringar, piercingar jag festar alldeles för ofta. Och jag är bara några månader äldre än Blondinbella. Såhär är det när man fyllt arton och tror att man kan ta hand helt om sig själv. Det kommer man aldrig kunna göra, ALDRIG kommer man klara sig helt självständigt. Man är beroende av andra människor och så är det.  Detta gör inte mig till en dålig människa! Det svåraste för folk att acceptera är skulle jag själv säga rökningen. Många tycker att rökare är dåliga människor. De lättaste att acceptera är alkoholintaget. Alla människor dricker, föräldrar tar ett glas vin till maten. Sitter och sippar på ett glas vin tillsammans med sina tjejkompisar en fredagkväll. Vad är det för fel i detta?

Jag tycker det här är skitlöjligt rent ut sagt och tycker att Bella gör ett grymt jobb, man måste ju tänka på att tjejen är sjutton år, hon driver flera företagsverksamheter och läser sista året i gymnasiet. Låt tjejen få ta ett glas vin till maten någon gång då och då. Det här är ju bara absurt! www.Blondinbella.se


Kommentarer
Postat av: Fanny Strömberg

haha japp det var jag :D och jo ni lyckades ju på på nästan alla låtar jag skrev upp :D men jag ahde kul och kvällen slutade bra! :) hur gick det för dig då?

2008-10-13 @ 16:09:44
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

åh fyfan :D men kul hade ni och det är det som räknas! Jag känner Cissi som kände piper :P annars kände jag ingen :D men det var en jäkla partymode på er! :) vi borde ju festa tillsammans nångång, eller vad tycker du?

2008-10-13 @ 16:56:28
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Julia

var det inte längesen det gick på tv?

2008-10-13 @ 17:22:24
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

nej jag har ju inte fyllt 18 än :( men sånt brukar kan kunna lösa iaf ;D så jag har ju ingen superkoll på krogar :P hehe :D men någon skön hemmafest borde vi kunna styra upp :D

2008-10-13 @ 17:35:36
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

great :D så tycker jag vi kör på det :D

2008-10-13 @ 17:42:28
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

Haha jaa det kan jag tänka mig :D men jag skriver mitt nummer i en kommentar nu :D så ta gärna bort den sen haha :D

2008-10-13 @ 18:10:46
URL: http://fannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0