sömnproblem

Någon mer än jag som har problem med sömnen? Sista tiden har jag knappt kunnat sova alls faktiskt.  Detta resulterar till att jag är helt slut på dagarna och inte kan koncentrera mig på lektionerna. Jag sover i snitt tre timmar om natten om jag har tur. Går upp i normal tid blir trött vid tio, halv elva på kvällen. Jag går och lägger mig i sängen, läser lite eller kollar på någon serie, ett par avsnitt kanske. Men jag kan inte somna. Tidigast jag har somnat senaste veckorna har varit runt fyra - fem på morgonen. Jag försöker vända på dygnet men det fungerar inte alls.

Jag har ingen lust att börja knapra massa sömntabletter, det känns väl inte riktigt rätt liksom. Jag ska vara på gymmet om, ja... sex timmar och jag är klarvaken. Min kropp är trött, musklerna är avslappnade, jag gäspar, men mitt huvud är klarvaket. Imorgon, samtidigt som styrkepasset så måste jag plugga. Jag har prov i religion. Gudsbilder, sekter, new age, magi m.m. Spännande? Javisst. Nu kan man ju tycka att jag kan ju lika gärna plugga nu eftersomjag ändå är vaken. Det tyckte jag också, därför har jag redan pluggat sen tolv. Slutade nyss...

Satte precis på tv:n igen och tittar nu på Charmed, eller Förhäxad på svenska heter den va? Jag skulle kunna ge så mycket för att få sova just nu. Jag är så trött, men det går verkligen inte. Senaste veckorna har det inte blivit mycket sömn. Natten mellan fredag och lördag, (trots att jag bara var hemma och tittade på film) så sov jag cirkus 45 min. Min lördag var ju fullbokad så jag kunde inte sova på morgonen heller. Heller inte på dagen för det hann jag inte med, jag hade ju planerat saker hela dagen. Jag drack mycket kaffe den dagen om man säger så. Stress, stress stress.


Om jag ändå bara hade en Hästens...

 ...eller ibland önskar jag faktiskt om sömntabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0