en sagovärld utan dess like

Jag kan inte sova så jag sitter och dummar mig framför burken. Satt och snackade med ett par kompisar tidigare idag om typ en felfri värld. Eller ett drömsamhälle rent ut sagt. 

Vad är ert drömsamhälle?

Jag är inte riktigt säker på vad jag själv tycker och tänker men för tillfället så skulle jag säga nationellt och rationellt tänkande. Känslor borde inte uppmärksammas om heller ens finnas. Då skulle man förstås itne uppleva de bra sakerna heller men det kankse är det som krävs för en felfri värld. Att alla går runt i små glasbubblor som zombies, tror ni att det skulle funka? Nja, I don't know. 

Sådana knasiga saker rullar runt i mitt huvud varje kväll. En grej som jag fastnat på är jorden och universum, det är ologiskt. Och det är inte tänkt att vi ska förstå någonting om det, inte ens forskarna. Tänk om det är så att hela vår jord och hela universum är inuti ett enormt akvarium eller liknande där det är forskare, "riktiga" forskare som har oss som kaniner, som den här if reklamen ungefär. Tänk om vi är pyttesmå varelser och vi är inte en hel värld, utan bara ett försök till att förbättra någonting eller liknande.

Förstår ni att jag blir tokig ibland av alla dessa konstiga frågor som poppar upp i mitt huvud? Ibland känner jag bara att ingenting är meningen att vi ska föstå, så jag låter det vara där. 

Nej nu måste jag verkligen försöka sova, skola tidigt imorgon. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0