Fotboll och nya jobb

Har haft en superlång dag i skolan och har precis kommit hem. Fick ett samtal när jag kom innanför dörren av en kille som jobbar med Djurgårdens IF, fotbollen där. Jag ska nämligen träna knatteskolan hos de där, och nu undrade han om jag kunde komma förbi på måndag nästa vecka så han kan prata med mig om att bli tränare för ett eget fotbollslag i Djurgården, eller inte eget, med två andra, men laget är uppdelat i två "grupper". Det ska bli jätte roligt faktiskt, ser fram emot de mötet.

Tar jag alla jobb kommer jag ha knatteskolan en dag, sen träningar två ggr i veckan + matcher och cuper såklart. Det blir ett stort ansvar men det ska jag nog klara. Om jag bara ger mig fan på det. Kommer förmodligen bli jätte roligt också. Då kommer jag jobba tisdag, onsdag, torsdag och kanske måndagar också. Perfekt jobb efter skolan. Får bara hoppas att det inte blir så himla mycket pluggande nu. Men jag har lite prövotid fram till sommaren, drar igång efter påsk.
Det jobbiga är att jag måste sluta på ett jobb för att ha tid, bara ett barnvaktsjobb och det kommer vara värt det, sen måste jag tacka nej till fotbollsträningar här där jag bor. Men jag har varit där i flera år nu och kommer förmodligen fortfarande ha sommar-fotbolls-skolan så det ska nog bli toppen det här!

N
u ska jag återgå till dumburken ett tag, sen är det dags för middag, sen ska jag ut och promenera med Ellika. O jag är så duktig nu för tiden, springer och promenerar jätte mycket:) Vi hörs lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0