Alliansen bygger hellre p-platser än hyresrätter

Idag när jag satt på tåget påväg mot en eftermiddag full med jobb så grabbade jag tag i en City tidning och började bläddra. Kan väl säga grattis till Isabella Löwengrip som var på stor bild på första sidan och sedan första uppslaget. Men det jag skulle komma till var att jag fastnade speciellt för två artiklar eller insändningar. Den första med rubriken "Studenterna blir fattigare".

Dagens studenter har nämligen 300 kronor mindre i plånboken, när alla räkningar är betalda. Jämfört med 1989. Det här är en minskning med 24 %. Samtidigt som alla priser går upp hela tiden så höjs ändå inte vårt studiebidrag? Jag förstår inte hur de tänker riktigt där? Om några år, vad förväntar det sig att vi ska leva av?

Artikel nummer två som jag fastnade för hade rubriken; Alliansen bygger hellre p-platser än hyresrätter.

D
är säger väl rubriken allt? Vad fan går igenom deras små hjärnor när de beslutar sig för att bygga p-platser istället för hyresrätter? Alla tusentals människor som tar studenten varje år? Som ska ut i arbetslivet, flytta hemifrån, var ska de ta vägen!? Visst det finns ont om både parkeringshus och hyresrätter i Stockholm, men de får ju prioritera lite. Snart kommer det inte finnas några bostäder kvar alls för studenter.

Jag tycker bara att det är lite skumt, för så mycket som Reinfeldt har pratat om ungdomar, och att de är dem som är framtiden. Vad säger han om de här artiklarna?

Det finns en hemsida där jag vet att man kan tycka till, i allafall om problemet med hyresrätter, så gör det, gå in och tyck till! www.halapolitiker.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0