top chef

Jag håller på att få panik. Nu har jag suttit här hemma hela långa dagen framför datorn och letat jobb. Jag har varit inne på alla hemsidor som finns tror jag för jobbsökande, både norska och svenska sidor. Jag vill flytta till Oslo och därför skriver jag gärna det i mitt CV osv. Men det är så svårt eftersom jag har ett år av studier kvar. Det löser sig senare, jag får stickjobba tills dagen kommer.

Det jag skulle få fram är att jag är så otroligt rastlös! Jag har haft saker för mig varje dag, jag har varit ute och snurrat i skärgården och nu ska jag hjälpa en kompis att flytta imorgon och sen packa upp allting så det tar ju sin tid, kanske tillochmed två-tre dagar men mitt problem är att jag blir rastlös av att inte jobba. Jag behöver ett jobb att gå upp till tidigt på morgonen, jag behöver göra något.

Funderar starkt på att åka bort över helgen, frågan är bara var. Någon som har något tips?

Syrran kommer hit nästa vecka på onsdag eller torsdag och på fredagen ska vi ut och segla i några dagar med mamma och pappa. Sedan veckan efter det tror jag eller några dagar efter det så kommer hennes karl och hans vän som aldrig har varit i stockholm hit, så det ska bli spännande. Och sen är det bara någon vecka kvar tills vi åker till Spanien, men under tiden måste jag göra något om jag inte ska bli tokig. Jag får försöka jobba här hemma så mycket som möjligt.

Jag vet vad jag ska göra; Jag ska ta en matlagningskurs. Det blir väl alla glada av? Jag som inte ens kan laga nudlar, jag vill ju kunna laga mat.

Men nu ska jag städa, sen ska jag faktiskt ut och övningsköra med pappsen. Så take care!

Kommentarer
Postat av: joanna

haha nejmen hej! det roliga är att vi försökte hitta din blogg igår men det enda vi kom ihåg var att du hette "scarelt-något" så vi kom aldrig så långt. men tur att du var förståndig nog att skriva ner det! men oss är det fint, har nätt och jämt kommit ikapp sedan i onsdags men så börjar man ju bli gammal också!



hur är det själv? hur slutade din natt i onsdags?

2008-07-05 @ 01:02:11
URL: http://joannans.blogg.se/
Postat av: joanna

nejmen hu vilket stohej du fick stå ut med!

vart gick du på fredagen?

jag ska också hålla mig i skinnet ett tag, men baba är alltid trevligt så absolut, vi kommer säkert att ses igen :D supertrevligt!

2008-07-07 @ 22:00:51
URL: http://joannans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0