Vår värld är besatt av de anorektiska idealet

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här; Men vad hände med tiden när kvinnor skulle ha lite uns på kroppen och vara kurviga? Vad hände med stora vackra kvinnor? När man skulle vara stor och formad för att det skulle synas att man var gift med en rik man? När dog idealet ut? Förmodligen när Twiggy upptäcktes? Jag säger ingenting ont om henne, hon är en av de vackraste kvinnorna som finns men hon var ju definitivt undernärd, det finns det ingen tvekan om.

Men nu, var är världen påväg? Allting ska vara size zero och kvinnor ska vara såpass smala så de blir av med menstruationen, de ska ha svårt att få barn. Deras vilopuls ska ligga runt trettio för att de skavara attraktiva? Varför ska det vara så? Vår värld har blivit besatt av det anorektiska idealet. Det är ett under att kvinnor som Nicole Richie i det läget hon var i ens kan bli med barn. Och jag kan inte förstå var människor ser det vackra i ett vandrande skelett? Jag har själv som de flesta vet ett vandrande skelett till vän. Jag mår dåligt varje gång jag ser henne. Tanken på att hennes organ bara kan lägga av och att hon faktiskt kan dö när som helst, den finns där. Den ligger där och vilar i hjärnan. Förstår folk inte vad de gör mot sina nära och kära? Förstår de inte vad de håller på med. Det är illa nog att förstöra sitt eget liv pga att man låter bli att äta och tränar dygnet runt. Men de förstör ju faktiskt andras liv också. Den här sjukdomen är något kända kvinnor/män strävar efter och jag kan inte förstå varför. Jag vet att det är sjukdomen som styr hjärnan en hel del men de VILL vara anorektiker, det är det jag inte förstår! Vad är det som händer, var ska världen ta vägen? Vår befolkning kommer ju dö av svält! Det här är bara sjukt.

image308image309
image310image311

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så sant Cissi! Det är helt sjukt att afrikas verklighet är Europas mode (tex) inte okej!

2008-01-17 @ 22:16:43
URL: http://www.johkar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0