Uppmanar anorexi?

Idag när jag satt på tunnelbanan påväg hem så satt jag och läste Metro eller City, kommer inte ihåg vilken. Där det på sidan 8 kom upp en chockande bild.

Det italienska klädmärket Nolita gör en kampanj med följande bild:


image32

Som ni ser så står det på bilden No- Anorexia. Klädesmärket gjorde kampanjen för att mot verkaanorexia hos unga barn. Kvinnan på bilden är en skådespelerska vid namn Isabelle Calo, hon är endast 27 år gammal och väger avskräckande 31 kilo!
Enligt läkare så ska denna prisade kampanj ha den motsatta effekten, alltså att UPPMANA tonårstjejer till anorexi.
Denna bild visar en 27 årig kvinna som er äldre ut än min mormor! Vilken tjej skulle ta denna bild som förebild!?
Däremot så pratade jag med en av mina närmaste vänner som tyvärr har den här sjukdomen men är fullt medveten om det, och hon berättade för mig att eftersom det står att den här tjejen är skådespelerska så kan det faktiskt bli den effekten att man tror: "Shit, hon är skådespelerska, om jag bara såg ut som henne så kan jag också få bli det!" Hon har en poäng i det hon säger, och jag kan inte svara för hur människor med anorexi tänker eller känner om saker eller om sig själv för jag har ingen aning om det och tänker inte yttra mig om det.

MEN! personligen skulle jag aldrig någonsin bli uppmanad till anorexi av en sådan har bild, jag har pratat om detta med lite kompisar också och de känner samma sak. Jag förstår inte riktigt hur folk som uppmanas till anorexi av de här tänker men det är säkert sant det de säger, vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0