Ni är förebilder!

Jag är ledsen om jag klankar ner på någon nu med mina åsikter men jag måste få ut det här. Det är förmodligen hur många bloggare och tidningar som helst som klagat på detta  men jag blir seriöst förbannad nu.

Ni är alla förebilder för någon eller några!!!


Varför vill man gå runt och se ut som en sticka? Varför är nya modet att försöka få skelettet att synas så mycket som möjligt? Alla kändisar ser ut så, alla modeller ser ut så, klart som fan att ett litet barn också vill det.

Jag bor i e ganska liten kommun och vet vilka de flesta här är. Det är 12 personer bara i det här lilla lilla samhället som numera har grov anorexia. Min barndomsvän har haft sjukdomen i tre år, just för att hon tyckte att hon var mullig, hon säger fortfarande att hon känner sig lite rund om magen, hon väger 35 kilo och är arton år! Hur kan en sjukdom hjärntvätta en person såpass mycket att hon känner så. Hon har aldrig varit mullig, hon har alltid haft en jätte fin kropp.

Jag tränar ett fotbollslag på fritiden, tjugofyra stycken tolvåriga tjejer, de har alltså precis börjat sexan. En av de tjejerna som nu råkar ha Nicole Richie som idol, har precis blivit diagnoserad med anorexia, tio av de andra har slutat äta för att de tycker att de är för tjocka! Jag kan inte hålla en fotbollsträning när mitt lag inte äter, då hjälper jag dem med att gå ner i vikt, att sakta men säkert bara tyna bort från världen. Ska jag göra det? Ska jag som deras tränare, jag ska informera dem om bra kost, jag ska få dem att vilja hålla sig i form. Inte att svälta sig själva!

Snälla nån dem har inte ens fått bröst än! De har hela livet framför sig, varför förstöra sin kropp nu?
Jag kan inte säga att jag aldrig tyckt att jag är tjock, jag är hyfsat stor, men sen så tränar jag ungefär 5-6 gånger i veckan så jag får ha lite fett på kroppen. Jag tränar för att hålla mig i form, för att inte bli enorm. Inte för att bli ett benrangel. Jag blir rädd för tjejernas skull, vilket slutar med att jag blir så förbannad så jag kan stå och skälla ut dem för det de håller på med.

Var du än vänder dig och tittar så står det någon stans så står det på löpsedeln "Gå ner 5 kilo på en vecka", "Superdieten", "Ät toapapper  och bli bästa kompis med Ben Rangel". Så som vårat samhälle ser ut idag borde folk skriva om hur man går upp i vikt!! O alla kändisar, när ska de förstå att de är förebilder för små tioåringar! Tänk förfan på vad ni gör!!

     Hur skulle du helst se ut? Ser den här tjejen ut att må bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0