Dumma ungar!

Igår skulle jag hem till en kompis för att fira att ett amerikanskt fotbollslag från Täby vunnit guld, lat som jag är så orkar jag inte gå till tåget, så jag tar fram gamla moppen, som jag nu planerat ett tag att sälja.

Har en helt vanlig scooter, en Gilera Runner, hyfsat ny och dyr moped. Måste säga att en moped är ett av de bästa färdmedel som finns, du slipper köer, du kommer fram var som helst!

Hur som helst, jag ställde mopeden vid Mörby tågstation, kedjade fast den i en stor stolpe som fanns där, bara för att vara på den säkra sidan.

Jag kommer tillbaka x antal timmar senare, strax efter tre på natten, klockan var runt nio när jag lämnade den (hade hunnit vara på många ställen de timmarna). När jag kommer tillbaka ser jag att bensinlocket står öppet, och jag tänker ju bara: Va fan nu har de snott min bensin, nu kommer inte jag hem. Men ne det är en underdrift. Hela mopeden är sönderslagen, hela sidan, backspeglarna, framkåpan, allting är förstört!!

Jag började såklart grina och blev fly förbannad, sprang runt där i mina högklackade skor och tårarna bara sprutade. Min kära pojkvän övertalade mig senare till att vi skulle försöka börja ta mig hemmåt, (som tur var hade jag han med mig). Som tur var gick mopeden att köra hem, När jag kommer hem så ringder jag direkt till min pappa och gråter, självklart så har han en grym försäkring på de gamla åket, så förhoppningsvis får jag den fixad så jag kan sälja den. Men fatta att någon bara går förbi och känner för att slå sönder en moped. Så otroligt onödigt! Dumma ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0