obehaglig upplevelse

Igår kväll efter att jag varit hos min gudfar så mötte jag upp M i Mörby Centrum. Efter bara några minuter kom K och A och hämtade oss och vi skulle möta upp några kompisar på ett annat ställe. Vi byter bil fram och tillbaka, vi hämtar upp kompisar och åker vidare till en fest i Djursholm. Vi hade inte den bästa tiden i våra liv och var inte särskilt roade av människorna som var där. De var jätte trevliga allihop men vi är för olika i personligheterna så vi hade helt enkelt inte roligt, någon av oss. Vi bestämmer oss för att ta ett stopp på McDonalds så jag, M, K, A och Annelie sätter oss i bilen och kör iväg, det första vi gör är att backa in i ett träd när vi ska köra ifrån huset i Djursholm. Hursomhelst. När vi bestämmer oss för att åka hem så ska K köra mig och M hem till oss så sitter vi och pratar i bilen. K märker helt plötsligt hur jädrans halt det är ute och får sladd. Vi sladdar från fil till fil, är en halvmeter från att dra rakt in i en buss men K lyckas bromsa, vilket kanske inte var det bästa som han hade kunnat göra, men det enda. Bilen börjar snurra, och vi flyger över trottoar, och ett dike fyllt med massa träbackar, får en extra sladd men lyckas stanna bilen. Det var ganska obehagligt men själv hann jag inte reagera så mycket. Efter kände jag bara att om det hade gått värre och jag hade dött nu så hade jag dött med något som jag älskar att göra, åka bil med mina vänner. Det låter hemskt men så är det.

Vi fick punka på två däck, dimmljuset gick sönder, behållaren m.m. Framkjolen, men annars klarade sig bilen ganska bra, både A och K är ju Mekare, så det går nog att lösa ganska fort och bra. Men vi hade tur, det är något som skulle kunna hända vem som helst, så ta det försiktigt ute, tänk på hur halt det är ute. Vi hade bara en jädrans tur rent ut sagt att det inte gick värre!!!

Just nu sitter jag hemma med M och A, M ska hem till mammi snart och äta och jag och A ska ta en fika i staden tror jag, och sen kanske äta middag ute. Men ni får ha det så bra, och om ni ska ut och åka, tänk på att det är halt som fan! Vi hörs kanske sen, Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0