förste dag jul...

Nu är det förste juldagens morgon då. Tänkte bara ta det lite lugnt idag, tänkte fasta hela dagen, jag ska på middag hos mormor ikväll och hon är riktigt duktig på att proppa i en mat om man säger så. Vi har en tendens att göra så i vår familj, vi börjar med att fasta några dagar innan Jul, vi äter ju såklart men vi äter inga riktiga måltider, vi äter liksom kanske korv med bröd till middag eller en knäcke macka eller liknande. Men det behövs med tanke på hur mycket vi äter sen på julafton, förste juldagen och andre juldagen.. Ikväll ska jag som sagt på middag hos mormor och morfar, imorgon ska jag till min gudfar, hans tjej, hans son och hans tjej och deras sju månader gamla tvillingar och hälsa på=)

Jag har läst en del bloggar om igår och det känns som att jag inte var den enda som inte hade en perfekt jul... Jag tycker det är jätte tråkigt, speciellt för människor som tex. inte får en vit jul. Det är skittrist men så är livet helt enkelt. Snart är det nyårsafton, se till att umgås med nära och kära, vänner helst. Det går alltid så mycket lättare, det är precis vad jag ska göra i allafall.

Nu tänkte jag bara ligga här och bara ta det lugnt idag,försöka förstå mig på nya telefonen, den är skitsvår. Allting är bakåtvänt... Tror vi ska vara hos mormor mellan sex och sju och det är ändå inte så långt kvar. Fyra-fem timmar bara. Det fördrivs ganska lätt i det här huset tror jag. Vi hörs lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0