edward norton, en av världens bästa skådespelare

Det är helt sjukt hur vissa människor växer upp och vad de får för livsstil, tro osv. Huvudkaraktären i American History X har vuxit upp i ett hem där pappan i dagens samhälle skulle klassas som rasist, och huvudkaraktären själv skulle klassas som grov rasist/nazist. De lever sina liv på ett helt sanslöst sett. Självklart tycker jag att man ska få ha åsikter om invandrare, absolut. Men på de här sättet? No way! De lever sina liv till fullo, allt de har är sin tro på att mörkhyade människor borde inte finnas, de förstör allt. De förstör världen.

Att den här killen (Edward Norton) inte åkt in i fängelse, hade han aldrig förändrats. Han hade aldrig förstått vad han håller på med, och hans lillebror (Edward Furlong) hade hamnat i samma skit som sin bror. Han följde hans fotspår, han ville inget annat än att göra sin storebror stolt. Bara där ser man hur viktigt det är att vara en bra person, och inte bara för sig själv utan för folk som ser upp till en. Alla människor har en jädrans stor press på sig.
Någonting som Edwars Furlong säger i slutet av filmen, när hans "berättarröst" ska berätta slutet om sin uppsats är jävligt sant.
"Vad jag har lärt mig är att hat är ett bagage. Man kan inte gå runt och vara förbannad hela tiden, livet är för kort för det."


Nej, jag ska inte säga någonting mer, men den här filmen, som sagt så har den ett otroligt bra budskap och alla borde se den! Fan, jag grinar lika mycket varje gång jag ser den! Så jävla bra är den! Take care!


image287

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0