Sminktips från Accessora

 

image17 


Här har Accessora  sammanställt några av de bästa sminktipsen som kom in från olika deltagare i en tävling.

Emma Schill, Vänersborg
Om man har problem med någon finne så kyl ner den med en isbit och sedan dutta concealer över, svullnaden går ner helt och den blir täckt.


Stephanie Ljungberg, Uppsala

Lägg en ljus (vit/pärlemor) skugga likt en trekant uppe på kindbenet. spetsen på triangeln ska gå bak mot tinningarna och triangelns bas mot näsan. Detta (speciellt ihop med rouge) ger alla kvinnor otroliga kindben!! Tips nr 2: Drick mycket vatten =)


Josephine Jighem, Bro

Less is more, håll dig till det naturliga! Använd lite concealer där det behövs, rouge, mascara och gärna Rosebudsalvan under ögonbryn, på kindben och självklart läppar. Då är du redo för allt p vardagen! Hotta upp det med en sexig ögonskugga till kvällen...


Sandra Holm, Stockholm

Vit kajal innanför fransraden för ett piggare utseende och Rosebud på läpparna för den naturliga men glansiga looken.


Elsa Gren, Göteborg
Att grunda med ett rödbaserat creme-rouge för att sedan lägga på några lätta svep med ett ljusare rosabaserat puder-rouge. På så vis håller sig kinderna friska hela dagen!


Eva-Lena, Bjuv
Brunsvart mascara. Det gör att man inte får så hårt markerade ögon. Lite puderrrouge på kindbenet snyggt utdraget så att det inte blir så markant, utan enbart ser lite "rodnande ut" och så givetvis lite gloss på läpparna. En naturlig touch!


Isabel Eriksson, Skutskär
På sommaren när jag inte orkar sminka mig så mycket så tar jag på mig lite Tancan brun utan sol och Lancôme Hypnose mascara. Senare på kvällen så behöver jag bara tvätta bort mascaran så mår min hud bra!


Linnea Sundling, Fjällhundra

Mitt bästa make up tips är att färga ögonfransarna. För morgonen man försover sig, vaknar hos killen från kvällen innan eller bara vill slippa sminka sig om morgonen och ändå se vaken ut.


Nina Riikonen, Eskilstuna

Enkelt och simpelt, ändå sådant alla kanske inte vet? Blöt ner sminkpenseln innan du tar ögonskugga, det sitter _mycket_ bättre då!


Ida Skoglund, Borlanda

Mitt bästa make up tips är att blanda i lite vanlig lotion i ögonskuggan om man tycker den är svår-applicerad. Det gör att det blir lättare att ap
plicera och sitter mycket längre!

Emilie, Billdal
Jag fick lära mig nånstans att för att få de bästa ögonfransarna så ska man börja vid roten med mascaran och sick-sacka sig framåt, då skulle det bli bäst resultat. Jag testade och - det blev bra mycket bättre! Eftersom jag inte sminkar mig så mkt mer än med just mascara, så blir det mkt mer effektfullt om ögon blir det man tittar p...


Katarina Bondesson, Åsarum

Förstärk ögonen eller munnen - aldrig båda samtidigt!


Anna Gustavsson, Örebro

Mitt bästa knep för att hålla mig fräsch är att använda Elisabeth Ardens 8 hour cream till det mesta. Perfekt isätllet för läppglans, gör läpparna otroligt mjuka och samtidigt glansiga. Jag använder även krämen som high lighter, till att forma ögonbrynen och även som nattkräm i hela ansiktet som en "kur" om jag får torr i hyn på vintern eller efter mycket solande. Nagelband, händer, fötter och armbågar blir mjuka och fina av krämen. Borde finnas i alla tjejers väskor!


Maria Dahlquist, Jönköping

Minst 7 timmars sömn varje natt, motion minst fem dagar i veckan, och drick massor av vatten! Och ett välfyllt badrumsskåp, men favoriterna måste du själv hitta... Trial and error gäller! och, givetvis. Var snäll mot dig själv. Belöna dig själv. Älska dig själv.


Therese Danaila, Skärholmen

Make Up-tips nr 1! Le stort och tro på dig själv, det lyser igenom all make.


Malin Häll, Uppsala

Mitt bästa tips är att ta lite hårvax, pyttelite, på ögonbrynen. Då ligger dom på plats och dom blir även lite mörkare. Precis som jag vill ha dom iallafall.

Kerstin Hilding Hansen, Klagshamn
Lite ljus ögonskugga under ögonbrynen, lyfter hela ansiktet och man ser piggare ut!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du publicerat detta, toppen!

2007-09-19 @ 00:47:10
Postat av: Linnéa

Perfekt! tack!

2007-09-19 @ 00:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0